יואב אבידן
ה', ו'
תנ"ך

מטרות

מטרה כללית: התלמידים יכיר את שאול בפרק זה כאדם מלא בגבורה, אשר לא מפחד ומוכן לעשות הכל בכדי להגן על עמו.
מטרות אופרטיביות: התלמידים ישתפו כיצד הם מתמודדים במצבי לחץ ופחד
מטרות חברתית: עבודה בקבוצות ושיתוף במליאה

פתיחה (15 דק')

הפרק נפתח בשיבוש.
לא יכול להיות ששואל היה בן שנה כשנמשח למלך! לא יכול להיות שהוא מלך רק שנתיים על ישראל.
פרשנים שונים פרשו פסוק זה:

ר’ תנחום הירושלמי
 – נשמט כאן מספר שנים. כלומר, צריך לקרוא זאת: “בן…שנה שאול במלכו”.

פרשנים אחרים טענו שגילו של שאול ניתן באותיות, ובמקור היה כתוב כאן “בן נ’ שנה” (כלומר – בן 50 שנה), או אף “בן נ”ב שנה” (כלומר – בן 52 שנה), אבל האותיות נשמטו.

רש”י
 – הכוונה בפסוק זה היא לספר את שאירע בשנה הראשונה למלכותו של שאול.

בחרו פירוש אחד והסבירו מדוע בחרתם בו- שיתוף בזוגות

גוף (30 דקות)

פרק זה מתאר את המלחמה של שאול ויונתן  בפלשתים.
לקראת המלחמה בוחר שאול לוחמים, עבורו ועבור יונתן.
מתחילה לקרוא את הפרק עד פסוק 2.

התלמידים מתבקשים לסגור את ספרי התנ”ך ולהשיב על השאלה הבאה:
עבודה בקבוצות: דמיינו עצמכם שאול ויונתן רגע לפני המלחמה. אילו אנשים הייתם בוחרים לצבא הקבע שלכם על מנת להילחם ולהרגיש בטוחים?
נשמע את תשובות הקבוצות במליאה

ממשיכה בקריאת הפרק ועוצרת אחרי פס’ 7.

העם לחוץ וחרד, הם חוששים מתקיפת הפלשתים.
שאלה: כיצד אתם נוהגים במצבי לחץ ופחד? האם גם אתם מעדיפים לברוח כמו חלק מהעם? או שמא אתם מתמודדים?

-שיתוף בזוגות
-שיתוף במליאה

ממשיכה בקריאת הפרק

סיכום (10 דק')

כתבו במחברת שלושה דברים שלמדת בפרק זה

שתפו בקבוצה והוסיפו דברים שלא כתבתם.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על