יואב אבידן
ה', ו'
תנ"ך

מטרות

מטרה כללית: התלמידים יכירו את המלך הבא על ישראל- שאול
מטרות אופרטיביות: בסוף השיעור התלמידים יציינו את תכונות המנהיג החדש (שאול)
מטרות חברתיות: שיתוף פעולה בין חבריי הכיתה

פתיחה (20 דק')

גירוי- משחק השעון:
לתלמידים יחולק דף עם שעון, עליהם לקבוע פגישה עם חבר/ה לכיתה.
1. מה תפקיד המנהיג לדעתכם?
2. מה נדרש ממנהיג?
3. האם היית פעם מנהיג?
4. האם לדעתך חשוב שיהיה מנהיג?
5. מיהו מנהיג ראוי בעיניך?
6. תן דוגמא למנהיג ראוי בעיניך?
7. מי ממנה מנהיג?

גוף (25 דקות)

שאלה מתרימה: מהי הדמות החדשה בפרק זה?
קריאת שמואל א פרק ט- מליאה
נדון בכיתה על תכונות האופי של שאול:
1.נוהג בכבוד באביו ובנער- ממלא אחר הוראות אביו בחיפוש האתונות. מכבד גם את הנער שהולך עימו- שומע לעצותיו
2.מתחשב- פוחד שאביו ידאג לו
3.מנומס- לא מוכן להגיע לרואה בלי תשורה
4.אחראי- מחפש את האתונות במשך שלושה ימים
5.צנוע- כאשר שמואל אומר לו שהוא המלך הבא על ישראל הוא מצטנע ולא מבין מדוע בחר דווקא בו שהוא משבט קטן, והילד הקטן במשפחה 
6.בחור- לא במובן של בחור אלא הוא לוחם, בעל מידות טובות ובעל מראה נאה
****גיבור חיל( נאמר על קיש)- לוחם נועז, ואולי הכוונה לאיש עשיר ונכבד. אנו למדים שהיה מעמד של מיוחסים ועשירים שנקראו בשם “גיבורי חיל”.

סיכום (10 דק')

בשיעור זה למדנו על תכונות המנהיג והכרנו את שאול שעתיד להיות מלך על ישראל.

כתבו במחברת: האם לדעתכם שאול ימלא את תפקיד המלך כראוי?

קבצים וחומרי עזר

קישורים

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על