adi rozental
ב', ג'
שפה

מטרות

התלמיד יזהה שורשים של מילים
התלמיד יתאים בין שתי מילים מאותו השורש
התלמיד יבחין בין משפחות מילים שונות

פתיחה (10 דק')

  1. מצגת הסבר על שורשים ומשפחות מילים (5 דקות)
  2. הצגת משחק למידה בשלושה שלבים – קבוצה שתסיים שלב תוכל לעבור לשלב הבא (5 דקות)

גוף (30 דקות)

מהלך הפעילות:

שלב 1 

כל משתתף מקבל לוח משחק ובו 12 מילים שונות. במרכז השולחן ערימה של כרטיסי שורשים.
כל משתתף בתורו לוקח כרטיס מערימת הכרטיסים. אם בלוח שלו מופיעה מילה מאותו השורש שבכרטיס הוא מניח את הכרטיס על המילה המתאימה. אם לא- הוא מחזיר את הכרטיס לתחתית הערימה והתור עובר לשחקן הבא.
מנצח מי שמכסה ראשון את כל הלוח בכרטיסים!

שלב 2

אותו תהליך משחק כנ”ל, אך במקום כרטיסי שורשים מופיעים כרטיסי מילים. התלמיד נדרש להתאים בין שתי מילים מאותו השורש.

שלב 3

כל משתתף מקבל לוח, דף וכלי כתיבה. כל משתתף בוחר מילה אחת מהלוח שלו ובהינתן סימן מוסכם עליו לכתוב כמה שיותר מילים מאותה משפחה. מנצח-מי שכתב את מספר המילים הרב ביותר.

 

חידון כיתתי מקוון לסיכום נושא שורשים (קהות)

סיכום (5 דק')

סבב כיתתי – כל תלמיד/ה מציינ/ת שורש חדש שלמד בשיעור.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד
המשאבים טובים ועדכניים
השיעור משלב כלים דיגיטלים
דירוג כולל לשיעור זה הממוצע הגדול

1
הגב

avatar
1 תגובות פתילים
0 תגובות בנושא
0 עוקבים
 
התגובה הגיב ביותר
הערה החמה ביותר תגובה
1 מחברי תגובות
adi rozental מחברים תגובות אחרונות
  הירשם  
החדש ביותר הוותיק ביותר הצביעו ביותר
הודע על