מעיין ספיר
ב', ג'
45 דק'
שפה

מטרות

התלמידים ילמדו מידע חדש על שוקולד. התלמידים יתרגלו את מיומנות חיפוש במילון כדי לדעת פירוש של מילים חדשות/ מוכרות.

פתיחה (10 דק')

תחילת השיעור נבקש מכולם לעצום עיניים ולהושיט יד על השולחן. נניח לכל תלמיד שוקולד (לבן וחום).
נבקש מהם להריח, למשש ולבסוף לאכול – כמובן רק מי שירצה.
והם יגידו מה זה ומה הם יודעים על שוקולד.
ממה עושים אותו? ועוד..
אכתוב על הלוח נקודות.

גוף (35 דקות)

נציג מול הכיתה מילים קשות מהטקסט שבספר, (מסומן בטקסט למטה מילים בצבע אדום- קשות) נבקש מכל תלמיד לכתוב את המילים במחברת, לפרש ולהיעזר במילוניהם.
התלמידים יקריאו במליאה את הפירושים שמצאו. (בזמן שהם מחפשים מילים נעבור בניהם, נראה פירושים שונים ונגיד לכל תלמיד מה הוא קורא, נכין אותו מראש להקראה מול הכיתה וגם נבדוק שבאמת הוא מצא את הפירוש התואם למילה)

נקרא את הטקסט במליאה, נתייחס למילים הקשות בקשר לסיפור. (הטקסט מהספר מצורף למטה*)

סיכום (10 דק')

סרטון קצר לסיום- קישור* הראה להם רק חלקים ממנו שממחישים את עץ הקקאו, את התרמילים שמכילים פולים, ומעט מאופן ההכנה (חימום וריסוק). נתרגם ונסביר במילים שלנו כי הסרטון באנגלית. https://www.youtube.com/watch?v=fiMjrRwdjs

קבצים וחומרי עזר

קישורים

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על