IRIS
ט'
שיעור
מדעים

מטרות

הכרות עם המושג רבייה תוך התמקדות בתאומים.
תאומים זהים, תאומים לא זהים , מה ההבדל בניהם?
סיפור יעקב ועשיו  בהקשר של רבייה - תאומים.

פתיחה (10 דק')

 

מחברי המערך: אמנון ואיריס ראובן

לילדים רבים, יש חשיבות עצומה להטרמה על נושא השיעור

הטרמה אקטיבית : שיעור לפני ניתן לילדים משימה לבוא עם עובדה אחת שהם יודעים על תאומים.

בתחילת השיעור

נזכיר שאנו עוסקים ברבייה- והפעם ניתמקד בתאומים

 

 

גוף (35 דקות)

ניתן כ5 דקות ל3 תלמידים שמצביעים לתת את העובדה שהכינו.

נעבור לנושא השיעור עצמו – תאומים

תאומים זהים – אותה שילייה- אותו DNA 

תאומים משליות נפרדות- בעצם כמו אחים “רגילים” – DNA שונה רק ששהו ברחם ביחד.

נדבר גם על הפריות מבחנה – מה הן

 על הקשר בינן לבין עלייה ב% לידות  התאומים – כי זה נושא שלא רק שתופס תאוצה, אלא נמצא בכל משפחה מורחבת בארץ  , אך מעטים מדברים עליו – וחבל (לא נכנס לתפקיד הידע וחשיבותו למיגור חרדות)

נחבור לסיפור  יעקב ועשיו “הידיים ידיי עשו והקול קול יעקב” 

תאומים, לא זהים כי היו שונים מאוד בהכל. 

לקינוח נעשה חידון  קצר (שיתכן שיומר  לקהות)  לינק לחידון : https://docs.google.com/presentation/d/1KC2ogrruqMs1McQ8rBJZsGgZaEZPApV5Ag68QSM-hpI/edit?usp=sharing

סיכום (5 דק')

סיכום
נשאל את התלמידים מה העובדה הכי חשובה שלמדו היום על תאומים? (ומי התאומים הכי מדהימים בעולם )

קבצים וחומרי עזר

קישורים

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד
המשאבים טובים ועדכניים
השיעור משלב כלים דיגיטלים
דירוג כולל לשיעור זה הממוצע הגדול

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על