מעיין ספיר
ג', ד', ה'
חגים ומועדים

מטרות

1. התלמידים ישאלו שאלות בנוגע לאופן שבו מוצגים לנו סיפורי החגים (בדגש על סיפור חג הפסח).
2. התלמידים יחוו דעתם על דרך הפעולה של גיבורות הסיפור
3. התלמידים יקשרו בין הדמויות הנשיות בסיפור הביקורתי לבין דמויות נשיות בנות ימינו

פתיחה (10 דק')

סיעור מוחות על ההגדה של פסח- מה אתם יודעים על ההגדה?

(דמויות וגיבורים/ גיבורות, מנהגים וסיבות להיווצרותם, תקופת העבדות ועוד)

הדגשה של האסוציאציות הקשורות בגיבורות (נשים) שעלו מן ההגדה כהכנה לקראת קריאת הסיפור של חגית גור.

(כתיבה במחברת לפני העלאת שמש אסוציאציות ושיתוף בכיתה, שיתוף בזוגות ולאחר מכן שיתוף לקראת כתיבה על הלוח של שמש האסוציאציות)

גוף (25 דקות)

  1. קריאת הסיפור המעובד של חגית גור אריה (מצורף בהמשך), משימה מטרימה לסיפור: כל ילד/ה יכתבו במחברת את השם של הדמות שהכי התחברו/ התרשמו אליה/ ממנה.
  2. שאלות למחשבה: מה אתם חושבים על פעולתה של בת פרעה? האם היא גיבורה בעינכם? האם נהגה בטיפשות כשהמרתה את פי אביה? במה שונה הסיפור שהוצג מן הסיפור הרגיל שאנחנו מכירים? איזה סיפור יותר מעניין/ יותר אהבתם?
  3. משחק: רביעיות מנוילן/ בינגו פסח בהקשר השיעור, חידוד ההכרות עם הדמויות וההתרחשות

שאלות לאחר המשחק: האם גם בימנו אפשר לנהוג באופן הזה? אם היה חוק בכיתה שלא הייתם מסכימים איתו, חוק לא הגיוני  ואפילו פוגע- מה הייתם עושים כדי לשנותו?

סיכום (10 דק')

כל תלמיד יחשוב על דבר אחד או שניים שהתחדשו לו היום ויכתוב במחברת, התלמידים ישתפו בזוגות ולאחר מכן יבחר נציג מכל קבוצה שרוצה לשתף בכיתה. חזרה מהירה על הדברים עליהם דיברנו היום.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד
המשאבים טובים ועדכניים
השיעור משלב כלים דיגיטלים
דירוג כולל לשיעור זה הממוצע הגדול

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על