shanyk
י', י"א
90 דק'
אמנות

מטרות

הכרת סיפורי הבריאה
הכרה בערך השוויון בין המגדרים
למידת תהליך העיצוב מרעיון למוצר (השיעור הוא שיעור עיצוב אך אפשר להתאימו גם לאמנות - יצירה)

פתיחה (10 דק')

איך נוצרו בני האדם לפי התנ”ך? מה אתם מכירים?  האם יש הבדל בבריאה של האישה לעומת הגבר בתנ”ך?

הצגת שני הסיפורים והפרשנויות – האדם והאישה יחד בסיפור הבריאה הראשון

האדם והאישה אחד מן השני – בסיפור השני, דרך סרטון האנימצייה-

 

 

גוף (70 דקות)

התלמידים יתבקשו ליצור דבר חדש המורכב משני חלקים שווים ושונים – זה יכול להיות למשל מתקן של מלחייה ופלפל, זוג פמוטים או כל דבר העולה בדעתם. החלקים יכולים להשלים אחד את השני או לעמוד נפרדים זה מזה.
מתוך כותרת זו לכל תלמיד יכול לעלות רעיון למוצר שונה בתכלית מזה של חברו אך תחת אותו הרעיון- של שונה אך שווה. יכול להיות קשר לסיפור הבריאה במוצר ויכול להיות שלא.

תהליך : 1. התלמידים יתחילו בסקיצות על נייר, תוך קבלת הדרכה מהמורה כמובן, אז יבחרו רעיון אחד לפיתוח יחד.
2. בניית מודל מחומרים שונים: קרטון/פלסטלינה או עיצוב בתלת מימד במחשב.

3. הצגת תוצרים ומתן משוב : כל תלמיד מציג את הרעיון והמודל שלו. מדברים על ההתאמה לקונספט- האם החלקים שווים ושונים? איך הגעת לרעיון והאם זה בהשראת סיפור הבריאה.מדברים על השימוש בחומרים בצורות ובצבעים וההתאמה שלהם לרעיון של התלמיד/ה.

סיכום (10 דק')

סיכום הנושא – חזרה לסיפורי הבריאה שהכרנו והדגשת ערך השוויון בין המינים , רפלקצייה על תהליך העבודה והתוצרים בהתאמה. מה למדתם? האם משהו חדש?

קבצים וחומרי עזר

קישורים

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על