מעיין ספיר
ג', ד'
שפה, ספרות

מטרות

זוהי יחידת הוראה של שלושה שיעורים כפולים. זהו שיעור 1/3

פתיחה (15 דק')

פתיחה- אחלק את הכיתה ל-5 קבוצות, כל קבוצה תקבל כרטיסיה עם מנהג נימוסי שולחן במדינה או תרבות מסוימת. הקבוצה תתבקש להציג בפנטומימה/ הצגה ללא מילים מהו המנהג ואיפה זה נהוג (יוכלו להשתמש בעזרים זמינים בכיתה או בחוץ).

הכרטיסיות הן:

א. במצרים אל תסיימו את המנה. כשאתם מסיימים את כל מה שיש בצלחת, זה נתפס כאילו אמרתם למארח שהוא לא הגיש לכם מספיק אוכל.

ב. כאשר אתם מתארחים אצל הבדואים, אתם מחויבים לשתות לפחות 3 כוסות קפה. אחרי הכוס השלישית, אם אינכם מעוניינים בעוד קפה, הפכו את הכוס.

ג. בקוריאה יש כלל והוא איש לא מתחיל לאכול עד אשר הגבר הזקן ביותר בשולחן מתחיל לאכול.

ד. בסין, גיהוק (גרעפס) ענק בסוף הארוחה לא נחשב לגס רוח, אלא מחווה המסמלת שנהניתם במיוחד מהארוחה.

ה. בתאילנד, אל תשתמשו במזלג כדי להכניס אוכל לפה, השתמשו בו כדי להעמיס אוכל על הכף, ואותה הכניסו לפה.

גוף (60 דקות)

קריאת הסיפור והצגתו עם מקרן על הלוח הסיפור המלא.

אשאל את הכיתה שאלות כלליות לווידוא הבנה: איך נינה הילדה מוצגת בתחילת הסיפור? מהו הקונפליקט שיש לה עם הוריה? מה המפנה המפתיע שמקבל הסיפור? איך המלכה מגיבה תחילה למראה נינה אוכלת בסעודה המלכותית?

אחלק את הכיתה ל-5 קבוצות, כל קבוצה תקבל איור שונה מן היצירה, על האיור יהיה רשום שם של אחת הדמויות המופיעות בו. הקבוצה תתבקש לכתוב במחברת מחשבות ותחושות שעוברות על הדמות, איך היא מרגישה באותה סיטואציה שמוצגת ולהמחיז בפני הכיתה את הסיטואציה והמחשבה (המחזה בכל דרך יצירתית שיבחרו).

לאחר שכל קבוצה תציג, אשאל את הכיתה איזה קונפליקטים/ צדדים/ מאזני כוחות/ תחושות עולים מהסיטואציה.

סיכום (5 דק')

מעבר על הדברים שאנו מרגישים שלמדנו השיעור.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד
המשאבים טובים ועדכניים
השיעור משלב כלים דיגיטלים
דירוג כולל לשיעור זה הממוצע הגדול

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על