netamac
ב', ג'
מצגת
תנ"ך

מטרות

חידוד ולמידה חוזרת של בראשית א' א'-ד'
למידה על מקורות אור וממציא נורת החשמל- תומס אדיסון
עידוד חשיבה על מקורות האור כהכרחיים לקיומנו

פתיחה (10 דק')

פתיחת השיעור

פעילות חזותית- מוחשית

הילדים יכסו במטפחות/ רצועות בד אטומות את העיניים. הם יתבקשו לנוע במרחב ( הכוונה שירגישו עד כמה קשה להתנהל ללא אור )

גוף (25 דקות)

דיון

לפני שה’ ברא את האור היה חושך על פני האדמה. האור אפשר לקיים חיים בעולם ואכן כך היה. לאחר בריאת האור על פני האדמה החלו להופיע חיים- בעלי חיים ולבסוף האדם. שאלות מנחות לדיון-

איך הרגשתם כאשר הלכתם במרחב בחושך? למה נוכחותו של האור חשובה לנו? איזה מקורות אור יש לנו? ( פנס, שמש, מנורה, נר )

 

הקנייה

לפני 130 שנה המציא תומס אדיסון את נורת החשמל. המצאה זו שינתה את חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם.. לפני נורת החשמל היו דרכים להפיק אור, כמו למשל- שימוש בפנסי נפט או עששיות אך הן היו הרבה פחות יעילות.

 

 

עבודת כיתה

  1. איזה מקורות אור קיימים יש לנו? _______________________

 

  1. לפני כמה שנים הומצאה נורת החשמל? __________________

 

 

  1. מי המציא את נורת החשמל? __________________________

 

  1. במה השתמשו לפני המצאת נורת החשמל ? ________________

סיכום (5 דק')

סיכום השיעור
מסכמת במילים שלי את השיעור- למדנו השיעור על חשיבות האור בחיים שלנו, על הדרכים להפיק אור. כמו כן, למדנו גם על ממציא נורת החשמל- תומאס אדיסון.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד
המשאבים טובים ועדכניים
השיעור משלב כלים דיגיטלים
דירוג כולל לשיעור זה הממוצע הגדול

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על