מעיין ספיר
ב'
מדעים

מטרות

מטרת על - התלמיד יכיר את נביטת הדגנים מתחילת התהליך ועד סופו.
1) הכרת סוגי הדגנים.
2) הבנת חשיבות הנביטה לחיי היום יום.

פתיחה (10 דק')

התלמידים יקבלו משחק- שבץ נא שעליהם לענות עליו ע”מ למלא את המשבצות המסומנות המציגות את נושא השיעור-נביטה

נשאל את התלמידים מה הם יודעים על נביטה? איזה סוגי דגנים הם מכירים שניתן להנביט? אילו דגנים הם חושבים שלא ניתן להנביט?

גוף (25 דקות)

לאחר מכן נחלק לכל ילד זרע יבש של שעועית ונבקש מהם לקלף את קליפת השעועית. קליפת השעועית קשה מאוד ובקושי ניתנת לקילוף. לאור זאת נשאל אותם כיצד הם חושבים שהנבט יצליח לבקע את הקליפה.נציג בפני התלמידים זרעים ששהו 24 שעות במים. זרעים אלו הכפילו את גודלם פי 2, וקליפתם ניתן לקילוף בקלילות. נסביר להם שעל ידי מים הזרע יכול להשיל את קליפתו ולצמוח.

נסביר לילדים כי השעועית צומחת על בסיס שורשון וניצרון- דבר שהם יראו בעצמם בזרעים ששהו 24 שהות במים.

לאחר מכן יצפו בסרטון המסביר את התהליך-

https://www.youtube.com/watch?v=TJQyL-7KRmw

כל תלמיד יקבל כוס חד פעמית, 2 זרעים וצמר גפן על מנת להנביט את הנבט שלו. התלמידים יקשטו את הכוסות ויבצעו את ההנבטה. התלמידים יתבקשו לבצע תצפית שבועית ולספר את תהליך הנביטה בכיתה בשבוע שלאחר מכן.

סיכום (5 דק')

התלמידים ישתפו מה הם למדו בשיעור זה. מה חדש להם? מה הם כבר ידעו? איך היה להם בשיעור?

קבצים וחומרי עזר

קישורים

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד
המשאבים טובים ועדכניים
השיעור משלב כלים דיגיטלים
דירוג כולל לשיעור זה הממוצע הגדול

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על