יואב אבידן
ג', ד', ה'
45 דק'
שפה, ספרות

מטרות

מטרת על: הכרת המאפיינים בשירה
מטרות כלליות: התלמיד יכיר את המשורר נתן אלתרמן
התלמיד יכיר את השיר "משקפיים ורודות" מאת נתן אלתרמן
התלמיד יבין את חשיבותה של נקודת המבט- פסימית מול אופטימית

פתיחה (10 דק')

מצגת חשיפה למשורר נתן אלתרמן- מי מכיר את הדמות הבאה? אציג תמונה של נתן אלתרמן. לאחר מכן אבקש מאחד התלמידים לקרוא קטע מידע.

גוף (25 דקות)

נאזין לשיר משקפיים ורודת בביצועו של אריק איינשטיין (ז”ל) תוך כדי הקרנת מילות השיר במצגת.

נערוך דיון קצר על השיר:

  • נעמיק בשם השיר- האם אומרים משקפיים ורודות או משקפיים ורודים? הייתכן שאלתרמן טעה? – הכוונה היא למה שרואים דרך המשקפיים.
  • מה מסמל הצבע הוורוד ומה מסמל הצבע השחור? אכתוב על הלוח בטבלה מאפיינים של כל אחד מהצבעים.
  • מהו מסר השיר לדעתכם?

עבודה עצמית- כל תלמיד יכתוב לפחות שתי דוגמאות למקרים בחייו בהם הוא מרכיב משקפיים שחורות ושתי דוגמאות בהם הוא מרכיב משקפיים ורודות.

בנוסף, כל תלמיד יצייר את המשקפיים דרכם הוא מתבונן- לפי צבע צורה או כל דרך אחרת שירצו.

סיכום (10 דק')

במליאה- תלמידים שירצו יוכלו לשתף במה שכתבו ובמשקפיים דרכם הם מתבוננים בעולם.

אסכם במשפט בעל נקודת מבט חיובית, כדי שכל אחד יחשוב איזו נקודת מבט הוא רוצה לאמץ- “פסימיסט רואה קושי בכל הזדמנות. אופטימיסט רואה הזדמנות בכל קושי” (ווינסטון צ’רצ’יל).

קבצים וחומרי עזר

קישורים

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על