מעיין ספיר
ב', ג'
45 דק'
ספרות, שפה

מטרות

*שיעור זה נכתב ע"י יפית אלייזה
• לתאר במילים מה אנו חשים בשעת כעס או ריב.
• לחשוב מדוע לפעמים ויכוחים מגיעים לידי אלימות פיזית או מילולית ולעיתים לנתק ארוך.
• כתיבת צידודים לשני הצדדים בסיפור והבנת סיבת הכעס שלהם.
• חשיבה וכתיבה על עצות בשעת כעס.

פתיחה (10 דק')

הקרנת קטע מתוך סדרת הילדים “ארתור” ובו זוג חברים רבים בעקבות משחק כדורגל. לאחר הציפיה אשאל אותם, מי רב לאחרונה עם חבר? אתן הזדמנות לשתף.

גוף (35 דקות)

קריאת הסיפור 

 

 

·         דיון קצר (10 דקות)

מי אשם לדעתכם בריב? מה אנחנו מרגישים בעת ריב או כעס? למה לפעמים זה מגיע לאלימות פיזית או מילולית? האם אפשר למנוע ריבים לגמרי?

  פעילות כתיבה (15 דקות)

אחלק את הכיתה לשניים, חצי אחד יכתבו נימוקים בעד הברווז והצעות לגבי מה ניתן לעשות כשכועסים או רבים. החלק השני יכתבו נימוקים בעד הסנאי והחתול והצעות מה ניתן לעשות כשכועסים או רבים.

·         סיטואציית בית משפט- כל תלמיד יקבל שלט מסכים/ לא מסכים. נביים סיטואציה של בית משפט, מכל צד יבואו להגנת שני הצדדים ויקריאו מה כתבו. הקהל (תלמידים) יצביעו האם מסכים לטענות או לא מסכים. נאסוף את הפתרונות שחשבו עליהם וועדת הקישוט תכתוב אותם על בריסטול גדול.

סיכום (10 דק')

אשאל אותם מה הם לקחו מן השיעור.

בעקבות השיעור

את החלק הזה יש למלא אחרי השיעור (מומלץ קרוב ככל הניתן) – רפלקציה בעקבות השיעור (מה חשתי שעבד יפה, מה הייתי משנה, קושי לא צפוי שהתעורר, רעיונות נוספים שעלו בדעתי וכו’).

קבצים וחומרי עזר

קישורים

2
הגב

avatar
2 תגובות פתילים
0 תגובות בנושא
0 עוקבים
 
התגובה הגיב ביותר
הערה החמה ביותר תגובה
1 מחברי תגובות
מיכל ראובן מחברים תגובות אחרונות
  הירשם  
החדש ביותר הוותיק ביותר הצביעו ביותר
הודע על
מיכל ראובן
אוֹרֵחַ
מיכל ראובן

כיצד אפשר להוריד קבצים או לעיין בהם??

0
מיכל ראובן
אוֹרֵחַ
מיכל ראובן

vto habi gus pghkuhu, veauru, kxpr zv?

0