יואב אבידן
ב', ג'
45 דק'
ספרות, שפה

מטרות

1. לעזור לילדים, על-ידי מתן כלים פרקטיים, להתמודד עם תחושת עצב
2. לחשוף בפניי הילדים את המושג אמפתיה
3. הבנת המילה "לו"

פתיחה (10 דק')

ניתוח תמציתי של היצירה 

השיר עוסק, בין היתר, בתחושת בדידות של ילד ש”נאלץ” לברוא בדמיונו קרנף מחמד על-מנת שאותו קרנף יסיע לו להתקבל בחברת הילדים. השיר מתאר את הרצון בתשומת לב ואת חייו של ילד בלי חברים. היכולת של הדמיון ליצור פתרונות, שלעיתים לא מספיקים כדי לשנות את המציאות..

גוף (40 דקות)

  • הצגת הכותרת. על מה לדעתכם השיר?
  • קריאת השיר

השוואה בין מה שחשבנו שהשיר ומה שהוא באמת.

הערות

הבהרת מילים לא מובנות – (לו = הלוואי)

לקשר על ההבדל בין דמיון למציאות

נקודות לדיון :

  • האם אהבתי את השיר?
  • איזה רגשות השיר מעלה?
  • אם אני חושב שהשיר עצוב, מדוע? (תחושת אמפתיה)

מחלקים את הילדים לזוגות ונותנים להם לשתף על מצבים שבהם הם הרגישו עצובים. לאחר מכן, במליאה, מבקשים מכמה ילדים לתת דוגמאות לפעולות שהם עושים כדי להרגיש טוב יותר כשהם עצובים.

נותנים כרטיס קטן לכל ילד\ה וכל אחד\ת כותב\ת הצעה למשהו שאפשר לעשות כדי לא להיות עצובים.

מכניסים את כל הרעיונות לתוך תיבת רעיות כיתתית שכל אחד יכול לקחת ממנה רעיון כשהוא מרגיש עצוב.

סיכום (5 דק')

שואלים את הילדים מהם למדו היום. נותנים להם לסכם את השיעור ונותנים להם לשתף על התחושות שלהם בתחילת השיעור ובסופו.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על