יואב אבידן
ה', ו'
חינוך

מטרות

מטרת על: להביא לתשומת ליבם של התלמידים את השימוש לרעה ברשתות החברתיות
התלמיד יבין את העוצמה של המילים לטוב ולרע

פתיחה (5 דק')

כל תלמיד יקבל פתק ויכתוב מחשבה לא חיובית שהוא חשב פעם על מישהו אחר ולקפל אותו (מבלי לציין שם ובדגש על כך שאף אחד לא יראה את הפתקים שרשמו

גוף (30 דקות)

נקרין סרטון “שומרים על הילדים. גם ברשת” – בסרטון רואים ילדים ובני נוער היושבים עם הוריהם, וההורים מתבקשים לקרוא תגובות קשות שכתבו על ילדיהם. מטרת הסרטון היא להמחיש עד כמה מילים יכולות להשפיע על אדם ולפגוע בו.

דיון על הסרטון- אילו רגשות ומחשבות עלו מתוך הצפייה בסרטון. איך הייתם מרגישים אם היו כותבים לכם או עליכם משהו כזה.

ועכשיו כמה מילים טובות – כל ילד יגריל שם אחד של ילד אחר מהכיתה, והוא יצטרך לכתוב לו מילה טובה לדוגמה: איחול, זיכרון חיובי שחלקו יחד, משהו חיובי שרצה להגיד ולא ניתנה לו ההזדמנות. בתום הכתיבה נאסוף את הפתקים וניתן לכל ילד את הפתק שכתבו לו.

סיכום (10 דק')

נחזור לפתקים שהתלמידים כתבו בתחילת השיעור- נעמיד פח אשפה במרכז הכיתה, וכל ילד בתורו ייגש לזרוק את הפתק שכתב כסמל לכך שאין מקום למחשבות או המילים השליליות שכתב כדי לא לפגוע באדם אחר.

נסכם בכך שמילים עלולות להיות מאוד פוגעניות ובפרט כשהן מתפרסמות ברשתות החברתיות הכל-כך נגישות. אפשר לנצל את השימוש ברשתות החברתיות כדי להגיד מילים טובות ומפרגנות לאנשים אחרים במקום לראות את הרע. (10 דקות)

נשאל מה הם למדו מהשיעור, עם איזה מסקנות או תובנות הם יצאו ממנו.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

1
הגב

avatar
1 תגובות פתילים
0 תגובות בנושא
0 עוקבים
 
התגובה הגיב ביותר
הערה החמה ביותר תגובה
1 מחברי תגובות
רויטל כהן מחברים תגובות אחרונות
  הירשם  
החדש ביותר הוותיק ביותר הצביעו ביותר
הודע על
רויטל כהן
אוֹרֵחַ
רויטל כהן

wow wow wow
מערך שיעור מהמם
חזק!!!
אין לימוד חזק יותר מאשר דרך החוויה האישית

0