adi rozental
ט', י', י"א
ספרות

מטרות

התלמידים יסמנו משפטים אהובים עליהם מתוך השיר.
התלמידים ידונו בסיטואציה העולה בשיר, ברגשות אשר השיר מציף בהם ובדרכי עיצובו.
התלמידים ייצרו יצירה משלהם הקשורה בירח.

פתיחה (5 דק')

כפתיחה, השמעת השיר “ירח” והקראתו תוך סימון מילים וביטויים לא מובנים באם יש, וסימון משפטים אהובים על דף מילות השיר. לצורך הפעילות יש לחלק לתלמידים את מילות השיר.

גוף (35 דקות)

דיון בפורום הכיתתי אודות השיר:

-מיהן הדמויות בשיר?
-מי לדעתכם האדם ששר ולמי?
-מהם הרגשות העולים מהשיר?
-האם השיר אופטימי?
-מה מסמל הירח בשיר?

יצירה בעקבות השיר: לאחר ההיחשפות לשיר ולמשמעויות הנלוות אליו – הכיתה תתנסה בכתיבת סיפור קצר/ שיר/ קומיקס/ ניתוח כתבה חדשותית/ דף יומן/ מכתב/ ציור בעקבות היצירה, בעקבות זיכרון ממפגש עם הירח או מדמיונם.

 

הצגת היצירות של התלמידים במליאה.

להתייחס:

-למה בחרת דווקא באמצעי זה?
-מה המשמעות של היצירה בעינייך? זיכרון/חלום/מחשבה/אחר…

סיכום (5 דק')

השיר ירח נכתב בתחילת שנות ה-90 ומהווה נכס צאן ברזל בשירה הישראלית המודרנית. שאילת הכיתה: מי יודע להסביר מה זה נכס צאן ברזל? שיר מרכזי בתרבות שלנו. שלמה ארצי הוא אמן כזה, והיופי בשיריו בא לידי ביטוי בפרשנות האישית שכל מאזין יכול לתת למילות השיר. בדומה לסיטואציות בחיים, בהן אותם אנשים חווים את אותה החוויה אבל מפרשים אותה אחרת.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד
המשאבים טובים ועדכניים
השיעור משלב כלים דיגיטלים
דירוג כולל לשיעור זה הממוצע הגדול

1
הגב

avatar
1 תגובות פתילים
0 תגובות בנושא
0 עוקבים
 
התגובה הגיב ביותר
הערה החמה ביותר תגובה
1 מחברי תגובות
adi rozental מחברים תגובות אחרונות
  הירשם  
החדש ביותר הוותיק ביותר הצביעו ביותר
הודע על