adi rozental
ב', ג'
מדעים, חינוך

מטרות

התלמיד ייחשף לנושאים מתחום איכות החיים וניקיון הסביבה הקרובה לו
התלמיד יכיר בחשיבות חוש אחריות ומוסר סביבתי
התלמיד יפתח מודעות לחשיבות שמירה על סביבה נקייה

פתיחה (5 דק')

צפייה בסרטון “הבקבוק המפרגן”: סרטון זה הופק על ידי המשרד להגנת הסביבה, במסגרתו נזרק על הרצפה בקבוק ריק במרכז כיכר ביאליק בתל אביב. המארגנים תכננו הפתעה משמחת לאדם אשר יראה אכפתיות לסביבה וישליך את הבקבוק לפח (אפילו שזה לא הבקבוק שלו). מצ”ב קישור.

גוף (35 דקות)

דיון:

  • מי פעם נתקל בבקבוק מושלך על הרצפה ברחוב?
  • למה לדעתכם אנשים לפעמים משליכים ברחוב פסולת על הרצפה ולא לפח?
  • למה חשוב לשמור על סביבה נקייה?
    התלמידים יציעו סיבות שונות ואכתוב על הלוח.

    בסיום הדיון אקשר את הדיון ליום הניקיון הבינלאומי שמצוין ב-04.04. 

אסביר לתלמידים כי המשרד להגנת הסביבה פועל בדרכים שונות בכדי להתמודד עם תופעת הלכלוך-

  1. ע”י עריכת מסעות פרסום ציבוריים גדולים המנסים לשנות את התנהגות הציבור: ”הפסולת לסל וחסל”, ”זבל מי שמלכלך”, ”הולכים על חוף נקי”.
  2. מערך גדול של “נאמני ניקיון” – מתנדבים המסייעים בהגברת האכיפה בנושא.
  3. עריכת ימי ניקיון ארציים ובין-לאומיים ומבצעי ניקיון שמטרתם לעורר מודעות ולהגביר את הניקיון- כמו המבצע אליו נצא היום.

וכמובן, הפעילות העיקרית והחשובה ביותר היא הפעילות שאתם שותפים לה – פעילות חינוך והסברה.

פעילות דף משימות פסולת (מצורף למערך)

מענה בקבוצות  של 4 על דף המשימות – כל קבוצה של 4 תלמידים מקבלת דף משימות בו הם נדרשים לכתוב או לצייר סוגי פסולת שונים ולבסוף להציע הצעות לראש העיר בנוגע לשמירה על הניקיון העירוני. על כל ילד/ה בקבוצה לכתוב בעצמו לפחות משימה אחת בדף המשותף. בסיום הפעילות – כל קבוצה תציג הצעה אחת שכתבה והתוצרים ייתלו על קיר הכיתה.

סיכום (5 דק')

כולנו צריכים להתנהג בשטחים הללו בדיוק כמו שאנו מתנהגים בבית שלנו, בכבוד ואכפתיות לסביבה תוך שמירה על ניקיון. השטחים האלה (רחוב, פארק, כביש, חוף ים וכו’) הם בעצם חלק מהבית הגדול של כולנו- כדור הארץ.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד
המשאבים טובים ועדכניים
השיעור משלב כלים דיגיטלים
דירוג כולל לשיעור זה הממוצע הגדול

1
הגב

avatar
1 תגובות פתילים
0 תגובות בנושא
0 עוקבים
 
התגובה הגיב ביותר
הערה החמה ביותר תגובה
1 מחברי תגובות
adi rozental מחברים תגובות אחרונות
  הירשם  
החדש ביותר הוותיק ביותר הצביעו ביותר
הודע על