חלומות דרך כובע הקסמים
adi rozental
ב', ג'
שפה, חינוך, ספרות
מטרות
התלמיד יכיר את היצירה "כובע קסמים"
התלמיד יפתח וישתמש ביכולת הדמיון
התלמיד יגדיר לעצמו חלום אישי
התלמיד יפתח וישתמש ביכולת הדמיון
התלמיד יגדיר לעצמו חלום אישי
פתיחה (10 דק')
פתיחה במעגל – על הרצפה כובעים מסוגים שונים. התלמידים מתבקשים לבחור כובע שמוצא חן בעיניהם ולהסביר במשפט מדוע בחרו בו. ברקע השיר “כובע קסמים”.
לבסוף, אני אבחר כובע קטן מקושט נוצה ואגיד להם שזה כובע קסמים.
גוף (30 דקות)
הצגת המצגת והקראת הסיפור כובע קסמים
דיון סביב הסיפור:
- על מה חלמה הילדה?
- מה היא רצתה להשיג בעזרת הכובע?
- האם החלומות שלה הם חלומות מציאותיים או דמיוניים?
דמיון מודרך – הכנה למשימה: אבקש מהתלמידים לעצום עיניים. ברקע מוזיקה רגועה. אגיד שאנו נכנסים עכשיו לממלכת כובעי הקסמים. כל אחד מתבקש לדמיין את כובע הקסמים שלו: איך הוא נראה, מה הוא עושה?
משימה: כל תלמיד יקבל דף המכיל דגם של כובע ויתבקשו לכתוב את החלומות האישיים שלהם ולקשט את הכובע.
סיכום (5 דק')
לכולנו חלומות, חלקם דמיוניים וחלקם מציאותיים וצריך לדעת להפריד ביניהם. מהחלומות הדמיוניים אנו יכולים ליהנות ולהפליג בדמיוננו. לעתים הם יובילו אותנו לחלומות מציאותיים שאותם נוכל להגשים בעזרת עבודה והתמדה.
השיעור נכתב ע”י פרי שאשא דוד
פורסם במסגרת ‘אקדמיה בשטח’
אגודת הסטודנטים של סמינר הקיבוצים