1234567
א', ב', ג', ד', ה', ו'
חגים ומועדים

מטרות

גיבוש
למידה על חג החנוכה

פתיחה (10 דק')

התלמידים עומדים במעגל ויש מישהו אחד באמצע. החניכים מעבירים סופגיה מאחורי הגב וצריכים לקחת ‘ביסים’ בלי שמי שבאמצע ידע איפה הסופגניה.

גוף (40 דקות)

כמה אתה חוגג את חג החנוכה?

מעמידים את התלמידים בשורה ושואלים שאלות. אם הם מקיימים את השאלה – הם הולכים צעד קדימה, אם הם לא – נשארים במקום. בסוף, מי שהגיע ראשון קדימה – זוכה בכתר “מלך החנוכה”. (לא מגלים לתלמידים מה המטרה, שלא יתקדמו סתם).

שאלות לדוגמא, אפשר להוסיף/לשנות:

  • אני מדליק בבית נר ראשון.
  • אני מדליק בבית את כל הנרות.
  • חג חנוכה זה החג האהוב עלי.
  • אני אוהב סופגניה, גם עם ריבה!
  • אני אוהב לביבות.
  • השם שלי מתחיל בנ/ג/ה/פ.
  • יש לי בשם בפרטי את אחת האותיות נ/ג/ה/פ.
  • העונה האהובה עלי היא החורף.

מחלקים את החניכים ל2 קבוצות: הסופגניות והלביבות.

מכינים משחק זיכרון חנוכה באתר:

https://www.freememorygame.com/

אופציות לתמונות למשחק: יהודה המכבי, החשמונאים, תמונות של התלמידים בטיולים, סופגניה, לביבה, חנוכיה.

מקרינים את המשחק ומשחקים – קבוצת הלביבות נגד קבוצת הסופגניות.

האכלה עיוורת 

לוקחים 2 מתנדבים ומושבים אותם על 2 כסאות אחד מול השני בתוך המעגל.

לתלמיד אחד קושרים את העיניים. אותו תלמיד עם העיניים העצומות צריך להאכיל את חברו בסופגניה עם מלא ריבה. עושים כמה סבבים.

סיכום (10 דק')

הדלקת נרות ושירי חנוכה

מדלקים נרות, שרים שירי חנוכה. אפשר לחלק שירונים. מומלץ שכל תלמיד שרוצה יברך את הכיתה לחג החנוכה.השיעור הוא בעיקרון שובר שגרה, כיף, חגיגת חנוכה.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד
המשאבים טובים ועדכניים
השיעור משלב כלים דיגיטלים
דירוג כולל לשיעור זה הממוצע הגדול

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על