יואב אבידן
ב', ג'
ספרות, שפה

מטרות

מערך זה נבנה על-ידי שיר דאוס
מטרה כללית: התלמידים יבינו שהדרך היא החשובה ולא התוצאה
מטרות אופרטיביות: התלמידים יכתבו מהי הצלחה עבורם
מטרות חברתיות: שיתוף בזוגות ושיתוף פעולה

פתיחה (10 דק')

העציץ הריק:  הצגת הסיפור- שם הספר והסופרת.

כותבת הספר: דמי, אמנית אמריקנית, עיבדה מחדש אגדה סינית יפהפייה וחכמה, והעניקה לכל משפט בסיפור עמוד מצויר שלם

שאלה מנחה לפני קריאת הסיפור- עקבו אחר העלילה וחשבו אילו נושאים עולים מתוכו?

גוף (25 דקות)

  • אעצור את הקריאה בשלב בו ילדי הממלכה מקבלים זרעים מהמלך.
    משימה: כתבו מהי הצלחה עבורכם?- שיתוף בזוגות.
  • אמשיך בקריאה, ואעצור שוב- בשלב בו הילדים צריכים לגשת לקיסר עם העציצים. אשאל את הכיתה: לו הייתם פינג, השקעתם את כל כולכם בגידול וטיפוח העציץ, אך הגיע הרגע לבוא לקיסר והעציץ אינו גדל, מה הייתם עושים (פורשים מהתחרות, נלחמים, מרמים)?

מה לדעתכם עשה פינג?

  • אעצור את הקריאה בשאלה של הקיסר:  “מדוע הבאת עציץ ריק?”
    אבחר אחד מהתלמידים שיקריא בפני הכיתה את תשובתו של פינג

סיכום (10 דק')

ל אחד בתורו מגיע לעץ (ציור של עץ על פלקט) ומדביק את תשובתו (על ההצלחה) תוך שהיא/הוא מקריאים לכיתה.
האם פינג הצליח? הוא חשב שנכשל בגידול הזרע, אך לבסוף התמנה לקיסר – אז מהי בעצם הצלחה?, מה חשוב יותר- הדרך או המטרה?
אחלק לכל אחת פתק עם טקסט קצר המסכם את תובנות השיעור.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד
המשאבים טובים ועדכניים
השיעור משלב כלים דיגיטלים
דירוג כולל לשיעור זה הממוצע הגדול

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על