יואב אבידן
ב', ג'
ספרות, שפה

מטרות

מערך זה נבנה על-ידי שיר דאוס
מטרה כללית: התלמידים יבינו שהדרך היא החשובה ולא התוצאה
מטרות אופרטיביות: התלמידים יכתבו מהי הצלחה עבורם
מטרות חברתיות: שיתוף בזוגות ושיתוף פעולה

פתיחה (10 דק')

העציץ הריק:  הצגת הסיפור- שם הספר והסופרת.

כותבת הספר: דמי, אמנית אמריקנית, עיבדה מחדש אגדה סינית יפהפייה וחכמה, והעניקה לכל משפט בסיפור עמוד מצויר שלם

שאלה מנחה לפני קריאת הסיפור- עקבו אחר העלילה וחשבו אילו נושאים עולים מתוכו?

גוף (25 דקות)

  • אעצור את הקריאה בשלב בו ילדי הממלכה מקבלים זרעים מהמלך.
    משימה: כתבו מהי הצלחה עבורכם?- שיתוף בזוגות.
  • אמשיך בקריאה, ואעצור שוב- בשלב בו הילדים צריכים לגשת לקיסר עם העציצים. אשאל את הכיתה: לו הייתם פינג, השקעתם את כל כולכם בגידול וטיפוח העציץ, אך הגיע הרגע לבוא לקיסר והעציץ אינו גדל, מה הייתם עושים (פורשים מהתחרות, נלחמים, מרמים)?

מה לדעתכם עשה פינג?

  • אעצור את הקריאה בשאלה של הקיסר:  “מדוע הבאת עציץ ריק?”
    אבחר אחד מהתלמידים שיקריא בפני הכיתה את תשובתו של פינג

סיכום (10 דק')

ל אחד בתורו מגיע לעץ (ציור של עץ על פלקט) ומדביק את תשובתו (על ההצלחה) תוך שהיא/הוא מקריאים לכיתה.
האם פינג הצליח? הוא חשב שנכשל בגידול הזרע, אך לבסוף התמנה לקיסר – אז מהי בעצם הצלחה?, מה חשוב יותר- הדרך או המטרה?
אחלק לכל אחת פתק עם טקסט קצר המסכם את תובנות השיעור.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על