מעיין ספיר
ב', ג'
חגים ומועדים, חינוך

מטרות

מטרת על - התלמיד יכיר את העיר ירושלים את חשיבותה, אופייה והאתרים המרכזיים בה.
1) הכרת העיר ירושלים ואתריה.
2) הבנת חשיבותה ואופייה של העיר ירושלים.

פתיחה (15 דק')

נציג את הנושא בו נעסוק בשיעור – העיר ירושלים. נאפשר לתלמידים לשתף מה הם יודעים בנושא, חוויות ועוד. אחר כך נסביר על הדרך בה יתנהל השיעור- עבודה בתחנות. עוד נסביר על כל תחנה- מה עושים בה ואיך העבודה נעשית (ביחידים/שלשות/קבוצות).

גוף (45 דקות)

התלמידים יעברו בין התחנות- כל 15 דקות תתבצע החלפה.

 

תחנה 1- מידע

קבוצה של כל 3 תלמידים תקבל דף מידע על העיר ירושלים. עליהם לקרוא את דף המידע ובעקבותיו ליצור תעודת זהות לעיר ירושלים.

 

תחנה 2- יצירה

התלמידים יצפו במצגת ובה תמונות של מבנים ובתים בירושלים. כל תלמיד יקבל דף בצורה של מבנה בירושלים ועליו למלא את משטח הדף בגזרי בריסטולים (כמו פסיפס, אבנים ירושלמיות) בהשראת מראה המבנים בעיר ירושלים. לבסוף ניצור לוח נושא בו נתלה את כל יצירות התלמידים ביחד, כך תיווצר תמונת נוף ירושלמי.

 

תחנה 3- משחק הזיכרון

כרטיסיות ועליהן תמונות של אתרים בעיר ירושלים יפוזרו הפוכים (עם התמונה כלפי מטה) על השולחן. כל תלמיד בתורו יהפוך שתי כרטיסיות. כאשר תלמיד מוצא זוג כרטיסיות זהות- עליו להקריא לשאר הקבוצה כרטיסיית מידע על אותו האתר שמופיע בזוג התמונות הזהות שמצא.

סיכום (10 דק')

הקבוצות ישתפו את עבודתם במליאה. נסכם ביחד מה למדנו ומה אנו יודעים עכשיו על העיר ירושלים.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד
המשאבים טובים ועדכניים
השיעור משלב כלים דיגיטלים
דירוג כולל לשיעור זה הממוצע הגדול

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על