מעיין ספיר
ב', ג', ד'
ספרות, שפה

מטרות

התלמידים יבינו כי לא תמיד כדאי וצריך להאמין לשמועות. התלמידים יעלו רעיונות למילים שניתן לקרא אותן בשני הכיוונים. התלמידים יצרו קישור של הסיפור לשונות (ערך החודש שנלמד בכסלו) ויסבירו אותו.

פתיחה (10 דק')

הצגת הסיפור בפני התלמידים.

הינשוף שראה הפוך, מאת יוסי גודארד – התלמידים ישערו, בדיון כתתי, על מה מדבר הסיפור.

גוף (50 דקות)

אקריא לתלמידים את הסיפור, תוך כדי העברת מצגת המלווה את ‘המילים ההפוכות’

נקיים דיון על תוכן הסיפור:
להסביר בקצרה על מה היה הסיפור.
מה הייתה הבעיה של שופון בסיפור?
איך לדעתכם שופן הרגיש כשגילה שהוא קורא הפוך?
מה דעתכם על המעשה של מתושלח הזקן?
לאיזה ערך חודשי ניתן לקשר את הסיפור?

בסיפור יש המון מילים מיוחדות.
מילים שניתן לקרא אותן בשני הכיוונים וזה יהיה אותו הדבר ומילים שכאשר קוראים אותן משמאל לימין המשמעות שלהן משתנה.

התלמידים יענו על דף העבודה שעוסק במילים האלה (10 דקות)
בדיקה של הדף

יצירת משחק זיכרון.
כל זוג תלמידים יקבל 24 כרטיסיות וייצור משחק זיכרון של 12 מילים הפוכות.

סיכום (5 דק')

התלמידים יספרו איך היה להם השיעור, מה הם למדו חדש?

קבצים וחומרי עזר

קישורים

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על