מעיין ספיר
ב', ג'
שפה, ספרות

מטרות

מטרת על: פיתוח שימוש התלמידים בדמיון והיכרות התלמידים עם היצירה.
מטרות כלליות: היכרות של התלמידים עם המושג דמיון ואפיוניו.
התלמידים יפעילו את הדמיון שלהם ויבטאו זאת על ידי ציור/כתב.

פתיחה (10 דק')

אקרין על הלוח תמונה מתוך הספר (ללא מלל). אבקש מהתלמידים לחשוב מה מספר לנו האיור? = להמציא סיפור קצר בעקבות האיור. אתן לכמה תלמידים לשתף בסיפור שהגו.

אחר כך אשאל את התלמידים: במה השתמשו בחשיבה על הסיפור? בעזרת מה הגיעו לסיפור זה שהמציאו? לבסוף העלה את המושג דמיון וביחד נחשוב מהו דמיון.

גוף (30 דקות)

אקריא את הספר “האיש שלא ידע לדמיין” של ענבל דיסקין בליווי מצגת (מצגת של הסיפור סרוק).

שאלות לדיון: למה בתחילת הסיפור שאל האיש הרבה שאלות? האם לאיש באמת לא היה דמיון? מה גרם לו לדעתכם להפעיל/לגלות את הדמיון שלו?

*נדבר על כך שבעזרת ספרים אפשר להפליג לעולמות רחוקים, דמיוניים, להרחיב אופקים, ללמוד דברים חדשים.

אבקש מהתלמידים לעצום עניים (מי שלא ירצה זה בסדר- הוא יקשיב בעניים פקוחות). אומר לתלמידים לראות מולם בדמיון מעין חבר דמיוני. לשים לב איך הוא נראה. מה הוא לובש? באיזה צבעים? איך הוא מריח? מה צבע העניים שלו? השיער? אומר להם לשאול את החבר הדמיוני איך קוראים לו?

לאחר הדמיון המודרך אחלק לתלמידים דפים, בריסטולים וצבעים וכל ילד יצייר את החבר הדמיוני שראה. ניתן גם לכתוב על המפגש עם החבר בדמיון.

סיכום (10 דק')

תלמידים אשר ירצו לשתף את הכיתה ביצירת החבר הדמיוני שעשו יוזמנו לקדמת הכיתה ויספרו/יציגו לשאר חבריהם. לאחר שכל הילדים שרצו לשתף ישתפו- אשאל את התלמידים מה עשינו עד כה? מה הם למדו חדש? והאם נהנו.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד
המשאבים טובים ועדכניים
השיעור משלב כלים דיגיטלים
דירוג כולל לשיעור זה הממוצע הגדול

1
הגב

avatar
1 תגובות פתילים
0 תגובות בנושא
0 עוקבים
 
התגובה הגיב ביותר
הערה החמה ביותר תגובה
1 מחברי תגובות
רוני מחברים תגובות אחרונות
  הירשם  
החדש ביותר הוותיק ביותר הצביעו ביותר
הודע על
רוני
אוֹרֵחַ
רוני

היכן ניתן לראות את מצגת הספר הסרוק?

0