דמות הנקבה בטבע על בסיס סיפור חווה ולילית
מטרות
מטרת אופרטיבית: התלמידים ילמדו על שני סיפורי הבריאה ודמויות לילית וחווה
מטרה אופרטיבית: התלמידים יבינו את ההבדלים המהותיים בין לילית וחווה
מטה אופרטיבית: התלמידים יקשרו בין ייצוג חווה ולילית לייצוגן של נקבות בטבע
פתיחה (15 דק')
ציוד נדרש: מחשב אישי
שני סיפורי בריאה – חלוקת הכיתה לשתי קבוצות. כל קבוצה מקבלת לקרוא את אחד משני סיפורי הבריאה + פרשנות.
על כל קבוצה להציג בפני הקבוצה השנייה את הסיפור שקיבלה באופן יצירתי.
הצגה, סרטון, מצגת, ריקוד וכו’.
גוף (65 דקות)
ציוד נדרש לשיעור – מחשב אישי
יצירת דיון בכיתה באמצעות עמוד https://www.mentimeter.com/
מענה על שאלות מנחות באמצעות המחשב:
סיכום על הלוח של ההבדלים בין שני סיפורי הבריאה. ודיבור על חווה ולילית והשוני ביניהן. |
פתיחת האתר במחשב האישי – https://he.padlet.com/?ref=logo
עם קישור ללוח שהמורה ייצר מראש. בו מוצגת שאלה שעל כל תלמיד לענות באופן אישי באמצעות יצירת פתקית חדשה: |
- לאיזה סיפור בריאה אני יותר מתחבר ולמה?
דיון קצר על הדעות השונות באמצעות מעבר עליהן במקרן מול כל הכיתה.
מצגת של המורה- מעלה שאלה…
דוגמאות מהטבע על ידי המורה ליצורים חיים המייצגים את לילית (כולל סרטונים ותמונות):
|
מטלת במצגת משותפת (גוגל סלייד) – עבודה בזוגות
כל זוג מחפש באינטרנט ייצור חיי המייצג על פי תכונותיו את חווה או לילית ויוצר לו תעודת זהות בשקופית אחת כחלק מהמצגת המשותפת. |
שם היצור חיי, מזון, מערכת יחסים בין זכר ונקבה, מיוצגת על ידי לילית או חווה ולמה.
סיכום (10 דק')
מעבר על המצגת השיתופית וסיכום על הקשר בין חווה ולילית ולנקבות בטבע.
הגב