מעיין ספיר
ב', ג'
45 דק'
שפה

מטרות

התלמידים יעשירו את יכולת הכתיבה שלהם דרך כתיבת סיפור עלילתי שבתוכו יכלל דו שיח ותיאורים חיצוניים ופנימיים של דמויות. התלמידים יעשירו את הדמיון שלהם ויתרגלו כתיבה באופן חופשי עפי דמויות.

פתיחה (10 דק')

נראה לתלמידים תמונה שיש בה ציטוט לדיבור שלהם, נשאל את התלמידים: מה לדעתכם חשוב לרשום כשמתארים דיבור של אנשים? נתייחס לנקודתיים, פתיחת ציטוט/מרכאות ושרק לאחר מכן רושמים את דבריהם.

נראה דוגמה של שני דמויות ונפתח דיון בקבוצה מה הם אומרים לדעתכם? ואיך כותבים את זה? נכתוב את זה על דף ונראה דוגמה של יצירה ביחד. (נבחר דוגמה אחת)

גוף (25 דקות)

נחלק לזוגות וכל זוג יקבל תמונה שגזורה ומחלוקת, כל תלמיד יקבל דמות והם יצטרכו לבנות ביחד דיאלוג בין השניים ולתעד את זה בכתב.

סיכום (5 דק')

מי שירצה יציג את הדו שיח שיצרו בין שני הדמויות שקיבלו.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

1
הגב

avatar
1 תגובות פתילים
0 תגובות בנושא
0 עוקבים
 
התגובה הגיב ביותר
הערה החמה ביותר תגובה
1 מחברי תגובות
שרית מחברים תגובות אחרונות
  הירשם  
החדש ביותר הוותיק ביותר הצביעו ביותר
הודע על
שרית
אוֹרֵחַ
שרית

חשוב לתקן בתוך מערך השיעור: שתי דמויות (ולא שני דמויות)

0