Rghda
ז'
שיעור
תנ"ך

מטרות

התלמידים ישתפו דברים שסיקרנו אותם
התלמידים מפעילים ומפתחים את הדמיון שלהם
התלמידים מייצרים דברים
התלמידים מפתחים השתתפות ועובדים בצורה משותפת בכל קבוצה

פתיחה (15 דק')

בפתיחת השיעור אני אשאל את התלמידים שאלות למשל: מהו הדבר שהוא מסקרן אתכם? מהו הדבר שגרם לכם שלא להקשיב לאף אחד ואתם רוצים לעשות אותו? ואתן לתלמידים פידבק חיובי על ההשתתפות שלהם.

גוף (25 דקות)

נבקש מאחד התלמידים לקרוא את פסוקים טו-טז שלמדנו:
טו וּכְמוֹ הַשַּׁחַר עָלָה, וַיָּאִיצוּ הַמַּלְאָכִים בְּלוֹט לֵאמֹר: ‘קוּם קַח אֶת אִשְׁתְּךָ וְאֶת שְׁתֵּי בְנֹתֶיךָ הַנִּמְצָאֹת, פֶּן תִּסָּפֶה בַּעֲוֺן הָעִיר. טז וַיִּתְמַהְמָהּ, וַיַּחֲזִיקוּ הָאֲנָשִׁים בְּיָדוֹ וּבְיַד אִשְׁתּוֹ וּבְיַד שְׁתֵּי בְנֹתָיו, בְּחֶמְלַת ה’ עָלָיו, וַיֹּצִאֻהוּ וַיַּנִּחֻהוּ מִחוּץ לָעִיר.

ואזכיר לתלמידים שלוט בורח מסדום עם אשתו ושתי בנותיו. נקרא כעת מה התרחש בסדום לאחר שלוט ומשפחתו נמלטו ממנה – נקרא את פסוקים כד-כט.

אסביר לתלמידים את הסיפור דרך בובות אצבע.

אחר כך אחלק אותם ל3 קבוצות ועל כל קבוצה לחשוב איך יציגו את הסיפור מול הכיתה שלהם ומה הם חושבים על הסיפור מה גרם לאשת לוט להסתכל? אמרנו קודם שאשת לוט הסתכלה אחורה כי הייתה סקרנית. האם תוכלו לחשוב על סיבה נוספת?

סיכום (10 דק')

אחרי שכל הקבוצות הציגו נשב ביחד וכל אחד יסביר את ההרגשה שלו, ואשאל אותם כמה שאלות כסיכום לשיעור שלנו וכדי לזכור אותו:
מדוע אלוהים משמיד את סדום? מה עשתה אשתו של לוט? למה לדעתכם היא עשתה את זה?
מה קרה לה? מדוע היא נהפכה לנציב מלח?

קבצים וחומרי עזר

קישורים

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד
המשאבים טובים ועדכניים
השיעור משלב כלים דיגיטלים
דירוג כולל לשיעור זה הממוצע הגדול

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על