מעיין ספיר
ד', ה', ו'
גאוגרפיה

מטרות

הכרת אזור הים התיכון וחקירתו באמצעות האטלס. התלמידים ידעו לציין 7 מדינות השוכנות באגן מזרח התיכון. התלמידים ידעו לציין את יבשות הים התיכון ואת מיקומן במפה. התלמידים יכירו את הים התיכון ופתחי המים ששייכים לו התלמידים יחקרו בעזרת האטלס ויכירו 2-3 מאפיינים של קבוצת מדינות באגן הים התיכון.

פתיחה (15 דק')

מצגת אילמת המתארת 4 מדינות (איטליה, ספרד(אירופה) מצרים(אפריקה), ישראל(אסיה).
מתחילה את השיעור בשאלה?. מה מאפיין את התמונות הללו.
שכל אחד ירשום במחברת משהו שהוא מכיר יודע והאם יש משותף ביניהם.

התלמידים יעלו רעיונות, ולבסוף ארשום על הלוח את הנושא הכללי- ארצות הים התיכון.

גוף (20 דקות)

התלמידים יתחלקו לזוגות ויקבלו כרטיסיות עם 4 משימות.
ציינו את יבשות הים התיכון ותארו את מיקומם במפה.(מזרח, מערב, צפון ודרום)
ציינו 3 מדינות מכל יבשת הנמצאת באזור הים התיכון. (סהכ 9 מדינות).
ציינו 5 ערים גדולות באגן הים התיכון.
בחרו 3 קבוצת מדינות הגובלות, רשמו מאפיינים לקבוצת מדינות אלו. היעזרו בלפחות 2 מפות שונות.
דנים בכיתה על השאלות. ומדברים על המאפיינים.
שואלת: אני רוצה שתחשבו מה לדעתכם מאפיינת מדינות אגן הים התיכון? מה היתרונות שלהם ביחס למדינות שלא שוכנות סמוך לים? שכל אחד ירשום במחברת.
התלמידים מעלים רעיונות. דיון קצר.

סיכום (10 דק')

לסיכום כל אחד בוחר משהו חדש שהוא למד על הים התיכון- יבשת, מדינה, מאפיין, הים, האוקיינוס ועוד.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

התוכן רלוונטי לחומר הנלמד
המשאבים טובים ועדכניים
השיעור משלב כלים דיגיטלים
דירוג כולל לשיעור זה הממוצע הגדול

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על