מעיין ספיר
ב', ג', ד'
45 דק'
ספרות, שפה

מטרות

התלמיד יכיר מילים של חורף. התלמיד יכיר את דרך היווצרות הענן.

פתיחה (10 דק')

אספר לתלמידים כי היום נקרא שיר ומתוך השיר נלמד משהו חדש

גוף (45 דקות)

 

אציג בפני התלמידים את השיר אני אוהב להרטב. כל תלמיד יקרא את השיר לעצמו פעמיים.
לפני שאקריא את השיר אבקש מן התלמידים לסמן בעיפרון את כל המילים שקשורות לחורף בזמן שאני מקריאה. *קריאת השיר*

אשאל את התלמידים האם לפעמים הם מרגישים כמו הילד בשיר? מה הם חשבו כאשר קראו את השיר?

אבקש מן התלמידים להגיד את מילות החורף שסימנו (אסמן אותן בשיר על הלוח). אשאל אם יש מילים שאינן ברורות, ואם כן, אסביר אותן.

אסביר לתלמידים איך נוצר ענן?
טיפות של מים מתאדות לאוויר (כמו אדים מהקומקום) ובזמן העלייה הן פוגשות אוויר קר. האוויר הקר הזה גורם להן להתעבות (להיות עבות יותר) והן יוצרות ענן.

(אם אצליח להשיג קומקום נבצע ניסוי בכתה).
אם לא – סרטון

https://youtu.be/C3e8lHz1x1I

יצירת עננים.
אביא בריסטולים וצמר גפן לבן. התלמידים ידביקו על הבריסטול, שיהווה שמיים, את הצמר גפן, כך שיווצר ענן על כל בריסטול. התלמידים יקשטו את הבריסטול.

סיכום (5 דק')

אבקש מהתלמידים לסכם מה הם למדו היום.

קבצים וחומרי עזר

קישורים

הגב

avatar
  הירשם  
הודע על