שם השיעור: לו היה לי קרנף \ נורית אלטוביה

מטרות

1. לעזור לילדים, על-ידי מתן כלים פרקטיים, להתמודד עם תחושת עצב
2. לחשוף בפניי הילדים את המושג אמפתיה
3. הבנת המילה "לו"
תכנון
פתיחה
5 דקות

ניתוח תמציתי של היצירה 

השיר עוסק, בין היתר, בתחושת בדידות של ילד ש"נאלץ" לברוא בדמיונו קרנף מחמד על-מנת שאותו קרנף יסיע לו להתקבל בחברת הילדים. השיר מתאר את הרצון בתשומת לב ואת חייו של ילד בלי חברים. היכולת של הדמיון ליצור פתרונות, שלעיתים לא מספיקים כדי לשנות את המציאות..

 

 

גוף השיעור
10 דקות
  • הצגת הכותרת. על מה לדעתכם השיר?
  • קריאת השיר

השוואה בין מה שחשבנו שהשיר ומה שהוא באמת.

הערות

הבהרת מילים לא מובנות – (לו = הלוואי)

לקשר על ההבדל בין דמיון למציאות

גוף השיעור
10 דקות

נקודות לדיון :

  • האם אהבתי את השיר?
  • איזה רגשות השיר מעלה?
  • אם אני חושב שהשיר עצוב, מדוע? (תחושת אמפתיה)

 

גוף השיעור
20 דקות

מחלקים את הילדים לזוגות ונותנים להם לשתף על מצבים שבהם הם הרגישו עצובים. לאחר מכן, במליאה, מבקשים מכמה ילדים לתת דוגמאות לפעולות שהם עושים כדי להרגיש טוב יותר כשהם עצובים.

נותנים כרטיס קטן לכל ילד\ה וכל אחד\ת כותב\ת הצעה למשהו שאפשר לעשות כדי לא להיות עצובים.

מכניסים את כל הרעיונות לתוך תיבת רעיות כיתתית שכל אחד יכול לקחת ממנה רעיון כשהוא מרגיש עצוב.

סיכום
5 דקות

שואלים את הילדים מהם למדו היום. נותנים להם לסכם את השיעור ונותנים להם לשתף על התחושות שלהם בתחילת השיעור ובסופו.

פרטי השיעור