שם השיעור: יום העצמאות כרזות

תכנון
פתיחה
5 דקות

נשאל את התלמידים כיצד חוגגים במשפחות שלהם את יום העצמאות. נכתוב את המנהגים העיקריים על הלוח.

גוף השיעור
10 דקות
גוף השיעור
10 דקות

נסביר לתלמידים שיום העצמאות אינו חג דתי, לכן יש בו מנהגים רבים ושונים. נבקש מהתלמידים לחפש בסרטון עוד מנהגים שהתגבשו ביום העצמאות. נקרין את הסרטון יום העצמאות. נשאל את התלמידים מדוע לא כל העמים ובני המדינות חוגגים יום עצמאות.

גוף השיעור
5 דקות

נקרין קטע מטקס הדלקת המשואות בהר הרצל. קפה שחור חזק בטקס חגיגות 68

גוף השיעור
10 דקות

נשאל את התלמידים מה הם חושבים על הצמדת יום הזיכרון ליום העצמאות, אם אפשר לדעתם לבצע מעבר חד כל כך מעצב לשמחה. משפחות שכולות רבות חוות קושי ביום הזיכרון, מכיוון שיש בו הכנות לחגיגות יום העצמאות (אנשים עושים קניות, ילדים מסיימים ללמוד מוקדם), כיצד כל אחד יכול להתחשב במשפחות השכולות, וכיצד מומלץ לנהוג? נשמע דעות שונות בעניין סמיכות יום הזיכרון ליום העצמאות, וננהל דיון קצר. נסכם כי סמיכות יום הזיכרון ליום העצמאות מזכירה לכל אזרחי המדינה באיזה מחיר הושגה עצמאותנו. איננו שוכחים את הנופלים גם רגע לפני שאנו מביעים את שמחתנו על הקמת מדינה עצמאית.

גוף השיעור
15 דקות

נקרין מספר כרזות יום העצמאות משנים עברו, נסביר לכיתה שכרזות יום העצמאות נבחרות בתחרות בין מעצבים שונים. בכרזה הרשמית בוחר מטה ההסברה של משרד החינוך. נשאל את התלמידים אילו כרזות הם אוהבים ולמה. במה שונות הכרזות זו מזו ובמה הן דומות?

גוף השיעור
25 דקות

נבקש מכל קבוצת תלמידים ליצור כרזה ליום העצמאות הקרוב. עליהם לחשוב מה צריך להופיע בכרזה, כיצד תבטא הכרזה את ישראל של ימינו. אפשר להקרין את טקסט מגילת העצמאות, ולבקש מכל קבוצה לבחור במשפט, ולהכין עליו את הכרזה.

נתלה את הכרזות ברחבי הכיתה או בבית הספר לקראת יום העצמאות.

סיכום
5 דקות

נשאל את התלמידים מה הם למדו על מדינת ישראל.

פרטי השיעור

קישורים